1) w zakresie obsługi Rady Powiatu:
a) obsługa organizacyjno-techniczna pracy radnych, w szczególności:
- dokumentowanie sesji Rady,
- sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji,
- obsługa klubów radnych;
b) przygotowywanie materiałów na sesje Rady, posiedzenia komisji i przekazywanie ich radnym,
c) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
d) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
e) prowadzenie ewidencji wniosków komisji oraz przekazywanie ich Zarządowi do realizacji,
f) prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad ich realizacją,
g) doręczanie Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady,
h) przekazywanie uchwał Rady do publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu oraz przekazywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami do publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
i) przekazywanie do realizacji uchwał Rady zainteresowanym kierownikom komórek organizacyjnych oraz kierownikom jednostek organizacyjnych,
j) organizowanie przyjęć obywateli w ramach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczących Rady, a także przekazywanie ich do załatwienia według kompetencji,
k) opracowywanie w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady okresowych informacji, ocen oraz analiz działalności Rady i jej organów wewnętrznych oraz działalności radnych,
l) podejmowanie w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów wewnętrznych
z organizacjami społeczno-politycznymi, samorządowymi i klubami radnych,
m) przekazywanie informacji o przysługujących dietach radnym Powiatu do Wydziału Finansowego,
n) udostępnianie do publicznego wglądu uchwał, protokołów i dokumentacji Rady oraz komisji Rady,
o) prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady,
p) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązku radnego,
q) obsługa korespondencji kierowanej do Rady;
2) w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:
a) planowanie i obsługa posiedzeń Zarządu,
b) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
c) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw Zarządu,
d) sporządzanie wyciągów z ustaleń Zarządu, przekazywanie ich do wykonywania merytorycznym komórkom organizacyjnym oraz jednostkom organizacyjnym Powiatu,
e) kompletowanie materiałów, projektów uchwał Zarządu i przekazywanie ich na posiedzenia Zarządu oraz sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu,
f) udostępnianie do publicznego wglądu uchwał, protokołów i dokumentacji Zarządu,
g) przekazywanie uchwał Zarządu do realizacji kierownikom komórek organizacyjnych
i kierownikom jednostek organizacyjnych,
h) przekazywanie uchwał Zarządu do publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu;