1) w zakresie obsługi sekretariatu:
a) obsługa biurowa sekretariatu,
b) przyjmowanie i nadawanie faksów,
c) przekazywanie otrzymanych faksów do merytorycznych komórek organizacyjnych,
d) prowadzenie ewidencji faksów przychodzących i wychodzących,
e) prowadzenie rejestru interesantów przyjmowanych przez Starostę i Wicestarostę,
f) wystawianie delegacji służbowych,
g) prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
h) prowadzenie ewidencji wyjść pracowników i pracy w godzinach nadliczbowych oraz ich rozliczanie,
i) prowadzenie ewidencji przychodzącej poczty elektronicznej oraz ich kierowanie do właściwych komórek organizacyjnych,
j) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez kierownictwo Starostwa funkcji reprezentacyjnych,
k) prowadzenie rejestru oraz protokołów zgłaszanych ustnie skarg i wniosków,
l) udzielanie interesantom informacji i kierowanie ich w razie potrzeby do właściwych komórek organizacyjnych,
m) prowadzenie prenumeraty i rozdział prasy i innych wydawnictw,
n) prowadzenie biblioteki Starostwa,
o) prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
p) protokołowanie narad Starosty i Wicestarosty,
q) obsługa wyodrębnionej skrzynki efaktury@powiat-wyszkowski.pl i prowadzenie rejestru faktur w tym zakresie;
2) w zakresie obsługi kancelaryjnej:
a) prowadzenie kancelarii Starostwa,
b) odbiór z punktu pocztowego korespondencji adresowanej do Starostwa,
c) prowadzenie rejestrów:
- wpływu korespondencji i faktur,
- zarządzeń Starosty,
- upoważnień i pełnomocnictw Starosty,
- rejestru pieczęci,
d) przyjmowanie wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
e) przekazywanie korespondencji do właściwych komórek organizacyjnych,
f) przekazywanie i odbiór korespondencji – transport siedziba główna do/z lokalizacji
o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3),
g) przygotowanie i nadawanie przesyłek oraz korespondencji wychodzących z urzędu (segregacja wg wagi, wpisywanie do ksiąg pocztowych, transport na pocztę, prowadzenie procedur reklamacji),
h) czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji,
i) zamawianie pieczęci urzędowych i pieczątek;
3) w zakresie archiwum:
a) prowadzenie Archiwum Starostwa i wdrażanie stosowania instrukcji kancelaryjnej
i archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w tym nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych,
b) przyjmowanie zarchiwizowanej dokumentacji przekazywanej przez komórki organizacyjne do archiwum,
c) prowadzenie ewidencji aktualnie posiadanych akt,
d) brakowanie akt kat. B, dla których upłynął okres przechowywania,
e) przekazywanie akt kat. A do Archiwum Państwowego,
f) udostępnianie akt zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie procedurami;
4) w zakresie spraw gospodarki lokalowej, materiałowej, zaopatrzenia, bhp, ppoż.:
a) gospodarka zasobami lokalowymi Starostwa,
b) przygotowywanie dokumentacji i udział w postępowaniach dotyczących zleceń wykonania dostaw, usług i robót budowlanych w zakresie wydziału,
c) zapewnienie zaopatrzenia w sprzęt, wyposażenie, materiały biurowe i druki firmowe,
d) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
e) prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia w media: woda, kanalizacja, gaz, centralne ogrzewanie, telekomunikacja,
f) prowadzenie spraw w zakresie ubezpieczenia mienia powiatu,
g) prowadzenie spraw z zakresu dostępności architektonicznej i informacyjnej,
h) realizacja zadań z zakresu spraw bhp i p.poż.,
i) prowadzenie dokumentacji w zakresie zadań i kompetencji wspólnika firmy pod nazwą Mazowiecki Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o. o., w której wspólnikiem jest Powiat Wyszkowski;
5) w zakresie konserwacji i napraw:
a) wykonywanie drobnych napraw, prac konserwacyjnych i remontowych w zasobach stanowiących mienie powiatu,
b) utrzymanie zieleni i czystości placów, parkingów i chodników w obrębie siedzib Starostwa,
c) utrzymanie zimowe placów, parkingów i chodników w obrębie siedzib Starostwa,
d) prace porządkowe w pomieszczeniach gospodarczych,
e) prace przeładunkowe,
f) dostarczanie dokumentacji i korespondencji pomiędzy siedzibami Starostwa,
g) wywieszanie flag z okazji uroczystości państwowych i regionalnych oraz dekoracji okolicznościowych;
6) w zakresie ewidencji środków trwałych i gospodarki środkami transportu:
a) gospodarka środkami transportu i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
b) prowadzenie ewidencji środków trwałych Powiatu,
c) prowadzenie ewidencji wyposażenia Starostwa,
d) gospodarowanie zbędnymi i zużytymi składnikami majątku;
7) w zakresie ochrony informacji niejawnych należy:
a) organizowanie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
b) opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie jego realizacji,
c) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,
d) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających na pisemne polecenie Starosty wobec kandydatów na stanowiska z dostępem do informacji niejawnych,
e) wydawanie lub odmowa wydania poświadczenia bezpieczeństwa osobom sprawdzanym,
f) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających oraz pozostałej dokumentacji,
g) szkolenie pracowników z zakresu ochrony informacji niejawnych,
h) kontrolowanie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
i) przeprowadzanie okresowych kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne,
j) przeprowadzanie działań zmierzających do wyjaśnień okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
k) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych,
l) nadzorowanie przyjmowania, rejestrowania, przechowywania i przekazywania (wysyłania) dokumentów niejawnych,
m) nadzorowanie wydawania lub udostępniania dokumentów niejawnych osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,
n) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom,
o) prowadzenie dziennika ewidencyjnego dokumentów niejawnych,
p) zapewnienie ochrony bezpiecznego stanowiska komputerowego przetwarzającego informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone”,
q) ewidencjonowanie złożonych do Starosty oświadczeń majątkowych,
r) przygotowywanie dla Starosty informacji o złożonych oświadczeniach majątkowych,
s) przekazywanie oświadczeń majątkowych do urzędów skarbowych i prowadzenie
w tym zakresie korespondencji;
8) w zakresie obsługi informatycznej i Biuletynu Informacji Publicznej:
a) administrowanie siecią informatyczną Starostwa oraz zabezpieczenie jej sprawnego funkcjonowania,
b) wykonywanie zadań z zakresu polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych,
c) organizacja i koordynacja działań z zakresu zakupu, bieżącej eksploatacji oraz ocena przydatności sprzętu informatycznego,
d) zamawianie bezpiecznych kwalifikowanych podpisów elektronicznych dla członków zarządu, radnych i pracowników Starostwa,
e) instalacja i konfiguracja stanowisk komputerowych,
f)obsługa techniczna posiedzeń Rady Powiatu,
g) rejestracja, publikacja dźwięku i obrazu przebiegu obrad Rady,
h) zabezpieczanie danych osobowych występujących w systemie informatycznym Starostwa,
i) archiwizacja danych – tworzenie kopii zapasowych,
j) wdrażanie nowych technologii i systemów informatycznych,
k) zapewnienie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych osobom ze szczególnymi potrzebami,
l) szkolenie pracowników i udzielanie im instruktażu z zakresu informatyki i Polityki Bezpieczeństwa,
m) prowadzenie ewidencji sprzętu oraz stosowanych systemów i programów
n) zabezpieczanie prawidłowego działania infrastruktury informatycznej Starostwa zgodnie z Polityką bezpieczeństwa i ustawą o ochronie danych osobowych,
o) przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe,
p) podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń,
q) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w systemach teleinformatycznych,
r) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
s) publikowanie oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu.