1) w zakresie obsługi sekretariatu:
a) obsługa biurowa sekretariatu,
b) przyjmowanie i nadawanie faksów,
c) przekazywanie otrzymanych faksów do merytorycznych komórek organizacyjnych,
d) prowadzenie ewidencji faksów przychodzących i wychodzących,
e) prowadzenie rejestru interesantów przyjmowanych przez Starostę i Wicestarostę,
f) wystawianie delegacji służbowych,
g) prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
h) prowadzenie ewidencji wyjść pracowników i pracy w godzinach nadliczbowych oraz ich rozliczanie,
i) prowadzenie ewidencji przychodzącej poczty elektronicznej oraz ich kierowanie do właściwych komórek organizacyjnych,
j) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez kierownictwo Starostwa funkcji reprezentacyjnych,
k) prowadzenie rejestru oraz protokołów zgłaszanych ustnie skarg i wniosków,
l) udzielanie interesantom informacji i kierowanie ich w razie potrzeby do właściwych komórek organizacyjnych,
m) prowadzenie prenumeraty i rozdział prasy i innych wydawnictw,
n) prowadzenie biblioteki Starostwa,
o) prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
p) protokołowanie narad Starosty i Wicestarosty;
2) w zakresie obsługi Rady Powiatu:
a) obsługa organizacyjno-techniczna pracy radnych, w szczególności:
- dokumentowanie sesji Rady,
- sporządzanie protokołów posiedzeń komisji,
- obsługa klubów radnych;
b) przygotowywanie materiałów na sesje Rady, posiedzenia komisji i dostarczanie ich radnym,
c) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
d) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
e) prowadzenie ewidencji wniosków i ustaleń komisji oraz przekazywanie ich Zarządowi do realizacji,
f) prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad ich realizacją,
g) doręczanie Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady,
h) przekazywanie uchwał Rady do publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu oraz przekazywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
i) przekazywanie do realizacji uchwał Rady zainteresowanym kierownikom komórek organizacyjnych oraz kierownikom jednostek organizacyjnych,
j) organizowanie przyjęć obywateli w ramach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczących Rady, a także przekazywanie ich do załatwienia według kompetencji,
k) opracowywanie w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady okresowych informacji, ocen oraz analiz działalności Rady i jej organów wewnętrznych oraz działalności radnych,
l) podejmowanie w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów wewnętrznych z organizacjami społeczno-politycznymi, samorządowymi i klubami radnych,
m) przekazywanie informacji o przysługujących dietach radnym Powiatu do Wydziału Finansowego,
n) udostępnianie do publicznego wglądu uchwał, protokołów i dokumentacji Rady oraz komisji Rady,
o) prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady,
p) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązku radnego,
q) obsługa korespondencji kierowanej do Rady;
3) w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:
a) planowanie i obsługa posiedzeń Zarządu,
b) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
c) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw Zarządu Powiatu,
d) sporządzanie wyciągów z ustaleń Zarządu, przekazywanie ich do wykonywania merytorycznym komórkom organizacyjnym oraz jednostkom organizacyjnym Powiatu,
e) kompletowanie materiałów, projektów uchwał Zarządu i przekazywanie ich na posiedzenia Zarządu oraz sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu,
f) udostępnianie do publicznego wglądu uchwał, protokołów i dokumentacji Zarządu,
g) przekazywanie uchwał Zarządu do realizacji kierownikom komórek organizacyjnych i kierownikom jednostek organizacyjnych;
4) w zakresie obsługi kancelaryjnej:
a) prowadzenie kancelarii Starostwa,
b) odbiór z punktu pocztowego korespondencji adresowanej do Starostwa,
c) prowadzenie rejestrów:
- wpływu korespondencji i faktur,
- zarządzeń Starosty,
- upoważnień i pełnomocnictw Starosty,
- rejestru pieczęci,
d) przyjmowanie wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
e) przekazywanie korespondencji do właściwych komórek organizacyjnych,
f) przekazywanie i odbiór korespondencji – transport siedziba główna do/z lokalizacji o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3).
g) przygotowanie i nadawanie przesyłek oraz korespondencji wychodzących z urzędu (segregacja wg wagi, wpisywanie do ksiąg pocztowych, transport na pocztę, prowadzenie procedur reklamacji),
h) czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji,
i) zamawianie pieczęci urzędowych i pieczątek;
5) w zakresie archiwum:
a) prowadzenie Archiwum Starostwa i wdrażanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w tym nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych,
b) przyjmowanie zarchiwizowanej dokumentacji przekazywanej przez komórki organizacyjne do archiwum,
c) prowadzenie ewidencji aktualnie posiadanych akt,
d) brakowanie akt kat. B, dla których upłynął okres przechowywania,
e) przekazywanie akt kat. A do Archiwum Państwowego,
f) udostępnianie akt zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie procedurami,
6) w zakresie spraw gospodarki lokalowej, materiałowej, zaopatrzenia, bhp, ppoż.:
a) gospodarka zasobami lokalowymi Starostwa,
b) gospodarka środkami transportu i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
c) prowadzenie ewidencji ilościowej środków trwałych i wyposażenia prowadzonej przez wydział,
d) przygotowanie dokumentacji i udział w postępowaniach dotyczących zleceń wykonania dostaw, usług i robót budowlanych w zakresie wydziału,
e) prowadzenie bieżących remontów i napraw w siedzibach Starostwa,
f) zapewnienie zaopatrzenia w sprzęt, wyposażenie, materiały biurowe i druki firmowe
g) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem oraz konserwacją wyposażenie Starostwa,
h) prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia w media: woda, kanalizacja, gaz, centralne ogrzewanie, telekomunikacja,
i) prowadzenie spraw w zakresie ubezpieczenia mienia Powiatu,
j) realizacja zadań z zakresu spraw bhp i p.poż.
7) w zakresie konserwacji i napraw:
a) wykonywanie drobnych napraw, prac konserwacyjnych i remontowych w siedzibach Starostwa,
b) utrzymanie zieleni i czystości placów, parkingów i chodników, utrzymanie zimowe parkingów i chodników w obrębie siedzib Starostwa,
c) prace porządkowe w pomieszczeniach Starostwa,
d) prace przeładunkowe,
e) dostarczanie dokumentacji i korespondencji pomiędzy siedzibami Starostwa,
f) wywieszanie flag z okazji uroczystości państwowych i regionalnych oraz dekoracji okolicznościowych.